tiistai 15. huhtikuuta 2014

OOH, FALLS! SO BEAUTIFUL!

Toooosi hyvä aamupala! Tankattiinkin niin, että pärjättiin iltapäivään. Päivä oli pilvinen ja tuulinen, mutta lämmin. Pitkin päivää mittari näytti +23C. Lake Erie on vielä pitkälti jäässä ja se tuntuu jotenkin tyhmältä. Lähes hellelukemat ja jäinen järvi. Itse kaupunki on kyllä aika tuppukylä.

Iltapäivällä alkoi sadella. Päätettiin kuitenkin hypätä autoon ja lähteä käymään Niagaralla, vaikka jokainen on käynyt siellä aiemminkin. Minä kahdesti, Päpi ja Outi kerran. Heti lähdettyämme sade yltyi ja oli sumuista. Ilmeisesti aletaan päästä kuitenkin jyvälle tästä liikennekulttuurista juuri ennen kuin loma loppuu. Enää ei nimittäin edes laitettu navia päälle, kun lähdettiin liikenteeseen.

Putouksilla koluttiin ensin yksi iso myymälä ja sitten kiireesti syömään. Yllättäin tuttuun ja turvalliseen Hard Rock Cafeen! Pakkohan se oli tietenkin vielä kävellä senkin myymälän kautta ulos... (huoh')

Satoi melko reilusti. Se oli jotenkin surkuhupaisaa. Edellisillä kerroilla on oltu Kanadan puoleisilla putouksilla ja ihailtu putouksia kauniissa auringonpaisteessa. Ei kai meidän olisi ollut mikään pakko mennä sinne reunalle kastumaan, mutta huvitti vain se keli. Otettiin sitten siitä surkeudesta kaikki irti...

Kerettiin jo melkein autolle, kun muistettiin meidän vanha suunnitelma. Jossain... olisiko ollut Milwaukeen tietämillä, sain päähäni ajatuksen, että pitäisi laittaa pullopostia. Kiireesti rääpästiin paperille, että keitä ollaan, millainen reissu on tehty, päivämäärät ja sähköpostiosoite. Sitten vain etsimään pudotuspaikkaa...

Ei me nyt sinänsä henkeä pidätellä, että saataisiin vastaus, mutta hupinsa kullakin. Muutamia kuvia vielä napsittiin, kun sadekin sopivasti taukosi. Olihan tuo vaan mukava käydä tälläkin puolella putouksia, vaikka tosi se on, ettei niitä täältä näe. Eipä kuitenkaan haitannut, kuten sanoin, ne on jo niiiin nähty.

Takaisin palattaessa sukellettiin suoraan Buffalon sumuun. Ihan käsikopelolla ajettiin kaupan kautta hotellille. Noh, ei nyt aivan... nyt oli navigaattori päällä. Jokivarressa ajaessa opasteet tulivat aika myöhään näkyviin.

Aamulla taas tankataan kunnolla ja jatketaan matkaa Syracuseen. Päätettiin muuttaa taas navin määrityksiä ja koukata vähän mutkan kautta. Jospa ajeltais järven rantaa Rochesteriin ja sieltä edelleen jotain pienempää tietä Syracuseen. Nähtäispä jotain muutakin, kuin raatoja moottoritienvarrella. Tässä voi kuitenkin olla vielä pari muuttujaa... yöksi on luvattu 1-3 tuumaa lunta! Todennäköisesti se kuitenkin sulaa heti tullessa lämpimään maahan. Katsotaan tilanne kuitenkin aamulla kelin mukaan.

1. no mutta onneks teilläki on satanu, ni piristi mun ankeeta päivää ;D oi sse kyllä huikeeta (sori) ku tulla pläjähtäiski kuule vastaus teijän sähköpostiin,ties vaikka on iltasanomissa kuule joskus!

Tänään täällä näyttää tulevan aurinkoinen päivä, pyykki kone huutaa jo, ehtii vähän pyörittää ennenku on suunta iltavuoroon.

mää kyllä hekä tahtoisin teettää taulun jostaki näistä teijän reissukuvista, ehkä tuosta sun putous-kuvasta (sori) se on niin huisin koomisen näkönen :'D ei vaan, oikeesti jos vaan tekijänoikeudet sen sallii. Mutta katotaan sitte ku tuutte.

Tarkotuksena ois tulla "vastaan" teitä sepälle lauantaina, jos suinki teijän aikataulu pitää kutinsa, meen aamulla sitte taas työmaalle. Täytyy kyllä myöntää että nopeesti on teijän loma menny, mitä sitä sitte seurataan ku kotiinnutta? :/

2. Terve taas : Voi hyvät tytöt tämå lysti loppuu kohta, mitä sitä tämän jälkeen aamulla luetaan. On teillä ollut varmasti mieliin painua loma. Hyvää jatkua lomalle kaikille. ter, Reke

3. Vilu ihan puistattaa, kun noita kuvia kahtelee.Huomasin justiin että siitä on kuusi vuotta ja yksi päivä, kun eka kerran käytiin Niagaralla ( tarkistin päivän kortista). Onneksi sillon sää suosi ja saatiin nauttia upeesta maisemasta. Niin se aika kuluu! Täällä on parempi sää kuin eilen. Nyt ei satele, aamulla töihin tullessa oli +1 ja äsken aurinkokin jo paistoi. Terveisin työssä raatava Hili

4. AI ku on lutusen näkösiä reissulaisia ;D
    No voi sanoo et oisin kyllä vielä säälittävämmän näkönen jos nyt menisin ulos kuvattavaks, lunta nimittäin tulee vaakana ja sakiasti!
    Mutta niin kait sitä kuuluukin tulla ku Kokkolassa on markkinat.
    Vielä pari päivää töitä ja sitten meilläkin koittaa loma.
    Mats tuolla vielä voitelee suksia ja minä otan vähä lunkimmin eli istun ja kudon sukkaa. Tällä kaavalla mennään tämä päivä.

5. Korjaus edelliseen: Oltiin 14.4.2008 putouksilla! Hili

6. Hirvi hortoili perille tänne lumettomaan kokkolaan. Kiitos :)

7. Hyi minnuu, oli kahen päivän kuulumiset lukematta! En tiiä mihin tämä aika menee! No nyt ollaan kyllä sairasteltukin ja välillä on ollut veto niin pois että oon vaan maannu sohovalla :( Kurkku on ollu kipeenä pian jo viikon, mutta kuumetta ei tuu. Tänään on tuntunu, että alkaa kerääntyä limaa kurkkuun, yöks! Tuun sit sairastuttaan teidät viikonloppuna! Oikeesti, pian ootte jo kotona!! Älyttömän nopeeta on kyllä aika menny. Mutta paljon ootte kyllä tehneet ja nähneetkin :) Hyviä kuvia taas oot näpsiny.. Terkkusii koko poppoolle!