keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

SYDÄNMAILLA

Kerronko aamiaisesta?! - No, tottakai! Se oli vielä parempi, kuin eilen. Aamiaisen yhtenä erikoisuutena oli, että kokit paistoivat sinulle sellaisen omeletin kuin halusit ja millä täytteillä halusit. Jäi kuitenkin kokeilematta, kun buffetistakin löytyi vaikka mitä. Hotellin johtajakin kävi jututtamassa ja toivottamassa hyvät huomenet. Ilmeisesti oli ikävä, kun meiltä jäi molemmat "johtajan kutsut" käymättä. Hotellilla oli iltaisin kutsut, jossa sai ilmaisia coctaileja ja pientä naposteltavaa. Ensimmäisenä iltana ei muistettu tai jotain ja eilen oltiin siellä Niagaran putouksilla.

Todellakin, kuten luvattiin Buffalossa satoi lunta! Suli kuitenkin heti maahan tullessaan. Nurmikolla ja katoilla lumi pysyi ainakin siihen saakka kun me nostettiin sieltä kytkintä. Yhdeltätoista suunnattiin taas Niagaralle. Ei kylläkään putouksille, vaan Fashion Outletiin. Elikkäs, kyseessä on merkkiliikkeiden keskittymä. Mallistojen hajakokoja ja "häntiä" edullisesti. Ei ollu heleppo paikka!

Minäkin raukka kävelin Outin perässä Guessin liikkeeseen ja retkahdin ostamaan helyjä. Sitten löysin sieltä kengätkin. Ne oli just minun mieleiset, vaan eipä löytynyt kokoa! Lähellä oli, etten sortunut vielä laukkuunkin taalojani tuhlaamaan. Tuo kenkäjuttu nostatti verenpainetta sen verran, ettei tehnyt mieli muuta kuin ulos!

Lähdettiin ajamaan tietä 104 kohti Rochesteria. Sehän kannatti! Kyllä nähtiin taas niin monenlaista. Ei oltais keretty perjantain lennolle, jos olisi pysähdytty kaikkea kuvaamaan. Tie kulki viini- ja hedelmäalueiden kautta. Välillä oli aina pieniä kyliä ja mitä ihmeellisempiä asumuksia. Välillä naurettiin, välillä kauhisteltiin.

Noilla takamailla on kyllä niin monenlaista romunkerääjää, että oikein harmittaa ajaa ohi. Sieltä löytyis monelle aarteita. Matkalla oli taas monin paikoin amishi-alueita. Eläimiä siellä ei taas vastaavasti näkynyt.

Jossain "keskellä ei mitään" huomattiin yhtäkkiä aika suuri Western wear-liike. Pyöräytin auton ympäri ja mentiin katsomaan. Suuri hirsirakennus oli täynnä stetsoneita, bootseja, vöitä, vyönsolkia ja cowboy-vaatteita. Sain päähäni joskus talvella, että olisi mukava ostaa aidot ja oikeat bootsit tältä reissulta. Aiemmin on nähty vain yksi erikoisliike, muistaakseni Minneapolisissa, mutta silloin ei ollut virtaa etsiä mieleisiä. Uskomatonta, mutta totta! Sieltähän löytyi minulle bootsit. Kyllä pikkuisen lievitti sitä aiempaa aharistusta.

Syracuseen tultiin joskus kuuden maissa. Kaupungin koko hieman yllätti meidät. Kehäteitä ja ramppeja oli, kuin isommassakin kirkonkylässä. Yhdessä rampissa meistä meinasi tulla slim-versio. Tai, ei meistä vaan meidän autosta. Navi käski ajaa erkanemiskaistalle, vaan sepä ei ollutkaan oikea kaista. Kaista loppui, vilkaisin peilistä ja takaa tuli vauhdilla Dodge Ram vetäen suurta kärryä perässään. Oikealla puolella oli betoniseinä. Siinä sitten polettiin jarrua ja vedettiin mahaa sisään, että sovitaan kaikki kulkemaan samasta reiästä. Voitte uskoa, että se ohittava yhdistelmä tuntui pitkältä! Eipä vaan silti tullut sylttyä vieläkään! :)

Tsekattiin itsemme hotelliin sisään ja lähdettiin kävellen syömään. Vähän matkan päässä näytti olevan hämyinen pubi, ihan meille sopiva. Olipa sitten pikkaisen pettävä ulkomuoto. Rafla oli melkein liian hieno meille. Minäkin tilasin littanaksi grillattua silitysrautaa (flat grilled iron) ja odottelin jännällä mitä sieltä tulee. Tulihan sieltä onneksi sonnia ja hyvääkin oli. Kun laskunmaksun aika tuli, lupasin maksaa sen. Lasku oli yli kahdeksankymppiä. Maksoin satasella ja ajattelin antaa tipin vasta kun saan vaihtorahaa. Tarjoilija toi vaihtorahoja neljäkymppiä ja häipyi paikalta. Käärin setelit taskuun, jätin sievoisen tipin ja suunnattiin reippain askelin ravintolasta ulos. Just sopiva hinta niin pienistä annoksista!

Nyt sitten olen vaan kirjoitellut blogia, ihaillut uusia bootseja ja suunnitellut vähän huomista reittiä. Huomenna olisi tarkoitus ylittää raja ja palata takaisin Kanadan puolelle. Kingstonissa ollaan vielä yksi yö ennen Ainolle ja Brucelle menoa. Vähhiin käy loma, ennen ku loppuu!

1. Vaadin pidempää juttua ja kuvia fashion outletista!!! :D
    Ja sustahan tuli alta yksikön ihka oikea cowboy, kai ostit vyön ja hatunkin?
    Kyllä se teidän navi on typerä ja Amerikassahan voit nostaa oijeudjutun siitä ja saat paaaaaljoon rahaa kun voitat sen ja sit uusiks fashion outlettiin. :))))

1. Sulle kuule tulis vaan vielä pahempi mieli, joten jätän julkaisematta. ;) Navi ei vaan kuitenkaan päivittynyt oikein ja siksi se sekoilee. Toivotaan, että päästään ilman oikeusjuttuja ja tuomioita ehjänä maaliin. Viimeinen järvi ja viimeiset kilometrit käsillä.

2. Pääsette, pääsette. Hyviä vikoja reissupäiviä. :)

3. Olipa hyvä, että löysit mieluisat monot :) Ei hullumman kuuloinen päivä teillä taaskaan.
    Meillä ois tänään pakkaamista jotta selvittäis huomenna lähtemään Haapajärvelle het kun Idalta loppuu koulu. J jää tienaamaan, mutta me koitetaan edetä yhden pysähdyksen taktiikalla. Jos piipahdettais moikkaamassa Pulukkisen porukkaa matkalla :) Pian nähhään!!

4. Tässä ku kateellisena kattelin noita sun popoja niin eiköhän mulle pläjähtäny verkkokalvoille kuva sinusta istumassa takkuisen ja notkoselkäsen muulin selässä kiiltävät buutsit jalassa sombrero otalla keikkuen ajat takaa pientä viiksekästä ja aliravittua Juliota. Jop rupes leukapieliä kutittaan :D

1. Muuten natsais, mutta ollaan ylittämässä raja Kanadaan, ei Meksikoon. :D

2. Moooiiiii,
      Tosiaan mageet noi sun bootsit.
      Harmi ku loma loppuu, mutta kyllä mä jo ilomielin sua takas oottelen. Meinaa jo ikävää pukata <3 ;)
      Koitappa nyt vaan tuoda ittes ja muutki ihan kokonaisena kentälle ja kotia. Ei tarvita mitään höylättyjä versioita... :) Ne on aika järkyttäviä noi lähikontaktit seinän ja naapuriauton kans. Me otettiin samanmoinen Arton kans Saksassa, motarilla. Mä jo vedin itteni kyyryyn vänkärin paikalla, että nyt lähti kulma tuulilasista... Vauhtia näppi 200km/h En todellakaan enää KOSKAAN halua samanlaiseen tilanteeseen...
      Jup,jup mutta nyt taas se sama rallatus lähen nukkuun ku aamulla töihin. Terkkuja tytsyille ja nauttikaa loppulomasta. Joko saa laulaa, että kolmeee yötä... :D -Mammu-

5. Heenot popot!! :) niitä amisheja ois vielä kiva nähä.siinä teille vähän haastetta ;) täällä päivä menny ylläriylläri tienestissä ja nyt on herkuteltu makaronisalaatilla, nam! Alattekste sit kotiinnuttua siihen facen "100happyday"- hommaan ni on jotaki mitä seurata, muuten tulee kova puotus oikeeseen arkeen meille muillekki..