torstai 10. huhtikuuta 2014

PAPUPÄIVÄ

Yritin aamulla lukea armaan sisareni kommenttia blogista. Vertaus Viisikon seikkailuihin osu ja upposi. Silimät oli niin täynnä vettä, ettei lukemisesta mitään tullut. Luin sanan tai kaksi kerrallaan ja taas piti vetää happea. Vaarallista lukea tuollaisia kommentteja heti kun silmänsä aukaisee.

Lähdettiin kaupungille (syötiin toki aamupala ennen sitä) ja aurinko paistoi TAAS pilvettömältä taivaalta. Minä olin nähnyt edellisenä yönä jotain ihan sekavaa unta, jossa oli Route 66, poliisi, tietullimaksuja ja possujuna (!). Koitin kävellessä selittää sitä Päpille. Posmensin tietenkin isoon ääneen ja yhtäkkiä perään juoksi vanhempi nainen. -"Anteeksi, mutta puhuitteko te suomea?" Nainen oli suomalainen ja asui amerikkalaisen miehensä kanssa Atlantassa. Kerkesi minuutissa kertoa, että ovat käymässä paikassa, joka on 40min matkan päässä Chicagosta. Kertoi junamatkasta ja pelottavasta miehestä junassa, junan vaihdon jne. Taas tuli jotenkin Hili mieleen. Tuntui olevan vilpittömästi onnellinen kun kuuli ja sai puhua suomea.

Käytiin hakemassa "ilmaiset" t-paidat, jotka sai sightseeing bussilipun oston yhteydessä. Hypättiin bussiin ja ajateltiin ottaa kyytiä koko rahan edestä. Komea keli houkutteli kuvaamaan vielä kaupunkia. Joo, se olikin sitten virhe! Sattui sellainen kuski ja opas, että se reissu ei edistynyt sitten huonostikaan! Lopulta monen mutkan ja jaarituksen jälkeen oltiin pysäkillä 12. Tunteet lämpimänä singautettiin - yllätys, yllätys - syömään!

Maha täynnä laahustettiin vaihteeksi kohti Millenium Parkia, kun se "papu" oli vielä näkemättä. Papu, oikealta nimeltään Cloud Gate. Yksi Chicagon nähtävyyksistä. Aurinko paistoi puistoon todella lämpimästi. Kuvailtiin papua ja toisiamme kyllästymiseen asti.

Kello oli jo pitkästi yli viiden ja varsinkin Päpillä teki niin kovasti mieli kahvia, että päätettiin lähteä hotellille kahvin keittoon. Koukattiin matkalla mukaan jäätelöä, että saadaan oikein herkutella. Ja kappas! Siivoajat eivät olleet jättäneet meille yhtään kahvia! Mukitkin olivat vieneet mennessään. Arvatkaapa kuka marisi ja juonitteli?! ;) Outi soitti respaan ja pyysi kahvia ja mukit. Hitaasti toivat... Minä jo luovutin ja vetäsin jätskit neppariin. Päpi söi naama pitkällä jäätelöä ja mutisi. Kohta kuitenkin meidän kahviaddiktilla välähti...

...meni jätskipurkki uusiokäyttöön. Myöhemmin Päpi ja Outi lähtivät vielä käymään SYÖMÄSSÄ ja mainitsivat mennessään respassa, ettei ole kahvia näkynyt. Olivat luvanneet heti toimittaa. Tulihan tuonne oven taakse sitten taas sellainen "palvelualtis". Vaikutti täti siltä, että hinkutti kurakaari kumiin kiinni. Eipä siinä paljon hymyjä vaihdeltu.

Aamupäivällä olisi tarkoitus vaihtaa taas kylää. Jokainen meistä on samaa mieltä, että kolme päivää tässä kirkonkylässä oli just sopivasti. Käytiin Päpin kanssa äsken kääntämässä auto valmiiksi nokka lähtösuuntaan. Parkkipaikka on pieni ja ahdas. Aamulla, kun siihen tyrkätään vielä auto tai kaks, ei sieltä takanurkasta pääse muuten hyppäyttämälläkään pois. Kohta jännitys tiivistyy, että minkähänlaisen reitin tuo navigaattori nyt keksii. Voltataan varmaankin muutama kunniakierros tuon Trumpin tötterön ympärillä. Jos ja kun päästään downtownilta ehjänä ulos, niin koukataan täältä Illinoisista, Indianan kautta taas Michiganiin. Elikkäs, kolmen osavaltion päivä tulossa ja kilometrejä kertyy noin 450. Seuraava määränpää on siis Detroit.

Tässä vielä muutama kuva tältä iltaa tästä hotellin edestä...

Paluumatkalla viihdytin itseäni hississä, kun oli peilikatto. Pienet ne on ihmisen ilot...

1. Nyt vasta tytöt on ruvennu kyseleen mummun perään kunnolla ku ollaan postia hajettu ja mummu on vieläkin reisussa, mitta vastaus pääsiäisenä on vielä tyydyttänyt heijän uteliaisuutensa. Meillä on kiirettä pitäny jaskan kanssa. Meinas tulla hätä ja pissat housuun ku jaska tuli liikenneympyrässä miltei syliin. Oli päässy vöistä irti. Noo.. hätä se vasta tuliki ku poika yritti ohjata autoa mun kanssa. Onneksi ei tullu poliisia vastaan. Ulkoa se löysi pihakivet ja kaato melkein koko kasan päällensä, ja jos poika on pihasta hukassa kantsii eks käydä naapureitten autot läpi onko se sinne sisälle päässy. Jaska on myös oppinu uuden sanan. "Äiti, auta" ja jos äiti ei auta tarpeeksi nopiasti se murahtaa "peekele!" Tätä kuulimme myös illalla pinniksestä ku ei hajettu pois. Nyt tätä kirjottaessa mehut on kaadettu lattialle, sohvasta tehty trampoliiini ja arska on pelastettava lattialta. Se ois siivouspäivä tänään. Ei niin jännittävää kuin teillä mutta ajattelin meijän menot kirjottaa. :) hyviä reissun hetkiä vielä ♡ p.s. ihania kuvia teistä :)

1. Kyllä mummullakin meinaa vähä ikävä vaivata, ku nään tai kuulen muksuista, mutta reilu viikko vielä. Koettakaa pitää muksut tallessa, hirvittää tuo Aleksin touhuilu! Nyt matka jatkuu....Halit sinne! t.Päpi-mummu

2. Teillähän taitaa olla jo koti-ikävää, kun sisko tulee niin usein mieleen! Mahtavia nuo maisemakuvat, varsinkin se ruskea/tumma kuva. Mukavaa päivää teille toivottelee Hili.

3. Minäkin ihastelin komeita kuvia! Aatteleppa kuinka komeita canvastauluja tai julisteita noista saa! Oijoi..

Täällä Ida paremmassa kunnossa ja oli koulussakin tänään. Vilholla ei meinaa vointi helpottaa ja Alisa alkaa menemään tukkoiseksi. J on onneksi pitkällä vapaalla muksuja hoitamassa, että minä ehin harrastaa ja hussata :D Eilen tosiaan kävin Reimalla varastontyhjennyspäivillä eikä ollu onneksi turha reissu. Huomenna ois aika jalkalekurille Seinäjoelle ja illalla saadaan Aino, Heli, Ella ja Ville viikonloppukylään. Tarttis varmaan kans vähän siivota. Turvallista siirtymätaivalta teille! Niin ja Alisa kiittää heppakuvista! :)

4. Mua kyllä jännää tuo teidän Detroitiin meno. Googlen kuvat ei anna siitä mitään houkuttelevaa kuvaa :) Muistakaa pitää käsilaukuista kiinni siellä, mutta toivottavasti mun mielikuvat on väärät ja teillä on mukavat pari päivää siellä! T: Niina

1. Nähhäänpä jottai erilaista! :D Ja meil on sielä tuo Broadway musikaali, et eiköhän me olostamme tuosaki pitäjäsä nautita ^^

5. Moiiiiii. Nyt kokeillaan toimiiko tämä vieläkään... :( jos tää ei nytkään toimi ni SORRY kaveriit v***n kiva reissu ollu teillä ja tähän loppu tämän akan yrittämiset. Voin vaan todeta, että naamakirjassa tavataan ja kone lentää pyhäjokeen. Kuvat on kyllä ku postikortissa, ihania. Tosi ihana on ollu tehä matkaa teijän kans vaikka vaan täältä koto Suomesta käsin. Nyt lähen nukkuun, ku aamulla tienaamaan ja illalla teatterille. Vähiin käy ennen kuin loppuu... -Mammu-

6. Voi perseen perse se toimi ja kone saa jäädä... I LOVE INTERNET EXPLORER Leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! :D

7. On sinua ootettukin!! Nyt otat vaan loppukirin kommentoinneissa. :)